FAQ

Har du en fråga? Försök att hitta ditt svar här.

Frakten inom Sverige kostar inget. Frakt till andra länder inom EU kostar 200 kr.

Ja, vi skickar till länder inom EU, dock inte till Åland. Frakten kostar då 200 SEK.

Yes, we ship to EU countries only, but not Åland. Payment option for this orders are only credit card (kortbetalning). You need to add and buy the freight cost for 200 SEK trough this link: https://www.knivbutik.se/product/shipping-outside-sweden/ If you do not add the freight cost when you make your order we will ask you to do a second order for this.

You do not need to change Land/Country or Leveransalternativ/shipment options in the checkout. The zip code/postnummer need to have 5 numbers, you can add a 0 if necessary.

Vanligtvis skickar vi din order inom 24 timmar. Vårt mål är att alltid skicka beställningar som kommit in före kl 10 samma dag. Gäller ej helgdagar eller semesterdagar. Att din beställning har skickats betyder att den har lämnat oss och hämtats upp av Postnord.

Vi skickar din beställning spårbart med Postnord. Normal leveranstid är 1-3 vardagar. Leveranstiden är olika beroende på hur långt leveransen ska skickas så det är inte helt ovanligt att man ibland får vänta upp mot en vecka.

Undrar du vart din beställning har tagit vägen rekommenderar vi dig att ta hem Postnords App. Där får du avisering direkt då vi bokat frakt till din order och du kan följa din order steg för steg. På detta sätt slipper du krångliga sändningsnummer, pappersavier och du kan snabbare hämta ut din beställning. Kan du inte se din order i Postnords app får du skicka oss ett e-postmeddelande.

För dig som inte har eller vill använda Postnords App måste kontrollera om du har fått din orderbekräftelse från oss, kontrollera även skräpkorgen. Har du inte fått det är chansen stor att du angett fel mejladress då du lagt din beställning. Var vänlig och logga in hos oss för att kontrollera detta eller skicka ett mejl till oss.

Har du fått en orderbekräftelse kommer du inom en vardag att få ett nytt mejl med information att vi nu har packat din beställning. Längre ner i det mejlet, efter beställningsinformation och ovanför adressuppgifterna hittar du Klicka här för att spåra din orders leverans. Klicka där för att spåra din order. När din order är redo får du antingen sms eller ett mejl. Det är då viktigt att du angett rätt uppgifter då du lagt din beställning.

Vi rekommenderar vi dig att ta hem Postnords App. Där får du avisering direkt då vi bokat frakt till din order och du kan följa din order steg för steg. På detta sätt slipper du krångliga sändningsnummer, pappersavier och du kan snabbare hämta ut din beställning. Kan du inte se din order i Postnords app får du skicka oss ett e-postmeddelande.

För dig som inte har eller vill använda Postnords App kommer att få ett mejl med information om att vi nu har packat din beställning. Längre ner i mejlet, efter beställningsinformationen men ovanför adressuppgifterna hittar du Klicka här för att spåra din orders leverans. Klicka där för att spåra din order.

Har du inte fått något mejl från oss är chansen stor att du angett fel mejladress då du lagt din beställning. Var vänlig och logga in hos oss för att kontrollera detta eller skicka ett mejl till oss.

När du lägger din beställning får du själv välja i kassan exakt vilket ombud eller paketbox du vill få din beställning levererad till, det val du gör är dit vi skickar. Det ska gå att byta ombud i Postnordsappen.

Fakturan skickas till den e-postadress du angav i kassan då du gjorde din beställning. Den bör komma inom 2 vardagar efter det att vi har skickat din beställning. Fakturan kommer från Svea Bank. Har den inte kommit kollar du skräpkorgen.

Vill du returnera en produkt skickar du ett mejl till oss där ditt ordernummer ska framgå och anledning till returen. Vid ångrat köp bekostar du som kund frakten. Frakten sker på valfritt sätt men vi rekommenderar spårbart och försäkrat så du är säker på att den kommer fram. För snabbast handläggning rekommenderar vi att skicka direkt till oss och inte via ett ombud. Skickas returen till ett ombud får man räkna med minst ett par dagar längre handläggningstid. Då vi har mottagit produkten sker återbetalningen. Om en returnerad vara skulle visa sig att vara använd kommer ett värdeminskningsavdrag att ske.

Nej, det kan du inte. Om du ångrat ditt köp och vi har hunnit skicka din order måste du hämta ut ditt paket och mejla oss så får du veta hur du går till väga. Om du inte hämtar ut ditt paket hanteras det som outlöst försändelse i enlighet med våra köpvillkor som du godkänner vid köpet. Vi har då rätt att ta ut en avgift på 250 kr plus moms. Eftersom du har genomfört ett köp äger du produkterna ända tills du gjort ett aktivt val att till exempel returnera dem.

Vi ger inga generella rabatter, vi erbjuder istället snabba leveranser och kundservice i världsklass. För nedsatta priser se vår Rea-kategori.

Vi köper in en hel del produkter åt kunder som vi väljer att inte lagerföra. Skicka ett e-postmeddelande till oss så ska vi se vad vi kan göra.

Vissa produkter från Spyderco är så kallade ”exclusive”, de tillverkas och säljs exklusivt åt en viss återförsäljare. På grund av detta kan vi tyvärr inte ta hem dessa knivar.

Så kallade automatiska knivar som öppnas med ett knapptryck är tyvärr olagliga att sälja i Sverige och därför saluför vi inte dessa.

Det omfattas tyvärr inte av garantin. Vi rekommenderar att man då slipar om knivbladet. Rekommenderar varmt Umeå Knivsliperi och Knivspecialisten i Gävle.

Har du fortfarande en fråga?

Var vänlig och skriv till vår e-post.