FAQ

Har du en fråga? Försök att hitta ditt svar här.

Vad kostar frakten?

Frakten inom Sverige kostar inget. Frakt till andra länder inom EU kostar 200 kr.

Skickar ni utomlands? Do you ship outside of Sweden?

Ja, vi skickar till länder inom EU. Frakten kostar då 200 SEK.

Yes, we ship to EU countries only. Payment for this orders are only credit card. You need to buy the freight cost for 200 SEK trough this link: https://www.knivbutik.se/product/shipping-outside-sweden/

När skickas min order?

Vanligtvis skickar vi din order inom 24 timmar. Gäller ej helgdagar eller semesterdagar.

När kommer min order?

Vi skickar din beställning spårbart med Postnord. Undrar du vart din beställning har tagit vägen rekommenderar vi dig att ta hem Postnords App. Där får du avisering direkt då vi bokat frakt till din order och du kan följa din order steg för steg. På detta sätt slipper du krångliga sändningsnummer, pappersavier och du kan snabbare hämta ut din beställning. Kan du inte se din order i Postnords app får du skicka oss ett e-postmeddelande.

När kommer min faktura?

Fakturan skickas till den e-postadress du angav i kassan då du gjorde din beställning. Den bör komma inom 2 vardagar efter det att vi har skickat din beställning. Fakturan kommer från Svea Bank. Har den inte kommit kollar du skräpkorgen.

Jag vill returnera en produkt, hur går jag tillväga?

Vill du returnera en produkt skickar du ett mejl till oss där ditt ordernummer ska framgå och anledning till returen. Vid ångrat köp bekostar du som kund frakten. Frakten sker på valfritt sätt men vi rekommenderar spårbart och försäkrat så du är säker på att den kommer fram. För snabbast handläggning rekommenderar vi att skicka direkt till oss och inte via ett ombud. Skickas returen till ett ombud får man räkna med minst ett par dagar längre handläggningstid. Då vi har mottagit produkten sker återbetalningen. Om en returnerad vara skulle visa sig att vara använd kommer ett värdeminskningsavdrag att ske.

Jag är ute efter en produkt som inte finns i ert sortiment, kan ni ta hem det?

Vi köper in en hel del produkter åt kunder som vi väljer att inte lagerföra. Skicka ett e-postmeddelande till oss så ska vi se vad vi kan göra.

Jag är på jakt efter en Spyderco Exclusive produkt, kan ni ta hem den?

Vissa produkter från Spyderco är så kallade ”exclusive”, de tillverkas och säljs exklusivt åt en viss återförsäljare. På grund av detta kan vi tyvärr inte ta hem dessa knivar.

Har ni några automatiska knivar som t ex stiletter?

Så kallade automatiska knivar som öppnas med ett knapptryck är tyvärr olagliga att sälja i Sverige och därför saluför vi inte dessa.

Spetsen på knivbladet har gått sönder, omfattas det av garantin?

Det omfattas tyvärr inte av garantin. Vi rekommenderar att man då slipar om knivbladet. Rekommenderar varmt Umeå Knivsliperi och Knivspecialisten i Gävle.

Har du fortfarande en fråga?

Var vänlig och skriv till vår e-post.